tisdag 13 mars 2012

BAKOM MINA SOLGLASÖGON

Jösses vilket väder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Invigde skinnjackan idag men till och med den var för varm och åkte av ögona böj. det fick räcka med solbrillorna på nästippen min. 
I tre härliga timmar har vi spatserat runt Kalmarstad och bara glassat och njutit, och förståss legat på bryggan och solat nosen lite, sen blev vi trötta av alla frisk luft och gick upp till oss. längtar ut lite nu igen faktiskt när jag ser den blåablåa himmelen och lyssnar till ljudet av vååååååår genom mitt öppna fönster. ni vet de där ljuden av grusbrus under bildäck, cykelhjul som snurrar, skratt, klackar mot asfalt, fågelkvitter och så en och annan raggare som kör förbi med fönsterna neddragna och spelar någon låt om bärs och brudar på alldeles för hög volym. 


Jag blir som galen och vill bara ut ut och hoppa tjollahoppsansteg eller vråla det där vrålskriket, för visst är det så att det spritter i kroppen när den där efterlängtade solen äntligen värmer igen?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar