lördag 1 augusti 2015

!!! VECKA 33 !!!

Ihhhhh, 33!
Det är INTE långt kvar nu alltså. shitpommes!
Älskar den här magen, hur ska jag klara mig utan den sen? Minns inte ens hur det känns att inte ha den i vädret. den är ju liksom jag nu och den gör mig så löjligt glad och stolt (förutom när jag ätit för mycket och måste bulla upp mig med kuddar för att få en gnutta luft, då vore det skönt med liiite mer space för tex. lugnor och magsäck).

Tänk att jag varit gravid prick hela det här året hittills. 
2015 alltså - preggoåret nummer 1.

Den här lilla tjejen väger nu 2,15 kg och går upp ca 250 g per vecka nu framöver, som en stor Marabou-kaka alltså (!!!!!) minns när HELA hon vägde så mycket! snacka om brant *tjocka-på-sig-kurva* nu.
Hon är ca 43 cm och måste böja sig rejält för att få plats där inne. lilla skruttisen, hoppas du är vig. jag känner hur hon sträcker på sig enda nerifrån magen med händerna och tar spjärn hela vägen upp till revbenen och liksom försöker göra mer plats för sig och blir irriterad av "väggarna" som är i vägen. Jag är ledsen bebi men jag växer så gott jag kan och är redan på sprängningsgränsen ju, några veckor till sen får du veckla ut dig precis som du vill.



Hon blir också allt mer medveten om omvärlden och känner om jag sitter ner, är uppe och går, äter eller pratar med någon. vilket märks för då är det som att den här nyfikna lilla krabaten blir extra uppmärksam och petar runt där inne och vill ut ut ut och se vad som händer.

Annars rullar det på som vanligt, jag sover som en medvetslös på nätterna omgiven av typ 74 kuddar, har svårt att komma upp på morgnarna men har annars varit oväntat pigg den här veckan. 
Mår helt enkelt väldigt bra, i min lilla bubbla.



80% GRAVIDTID HAR GÅTT!!!!!

55 dagar kvar - det är ju ingenting!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar