måndag 3 augusti 2015

 FÖRSTA DAGEN PÅ LÅNGLEDIGHETEN


Och sommaren kom alldeles lagom till vår ledighet!

Så jäkla lyxigt att vakna utan väckarklocka imorse och se en strålande fin sommarmorgon utanför fönstret. Ploppade i Zara Larssons sommarprat i öronen och gick ner till vattnet och traskade bort till min favoritklippa, helt lugnt och stilla förutom en kvinna som tog morgondopp. det såg så harmoniskt ut så imorgonbitti får nog mina badkläderna följa med på rundan.
Älskar ju som bekant dessa fina sommarmorgnar, lätt bästa tiden på dygnet.
Tog sen en paus i skuggan och njöt för fullt med magen.


Idag var vi på första delen av föräldrautbildningen jag och Tobb. det handlade om förlossningen. det var väl inte så mycket nytt med tanke på hur jag "pluggat" och läst på hela våren + lyssnat på cirka varenda podd som finns om födande och graviditet under alla pendlingstimmar *MVH informationsknarkaren* men det var intressant, och kul att träffa andra par i samma sits.
och när barnmorskan avslutade med att önska lycka till och säga att vi har en fantastisk resa framför oss och att vi tagit helt "rätt" beslut att bli föräldrar var tårarna väldigt nära.
Blev hur som helst väldigt peppad! 
Lilla Vildan i magen också verkar det som för hon levde om så att jag hade svårt att koncentrera mig emellanåt :-P



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar