lördag 8 augusti 2015

*** *** ***
VÄLKOMMEN VECKA:


Okej, jag har nu alltså en bebis som väger ca 2,3 kg och är runt 44 cm lång inuti mig!
Inte konstigt att magen är riktigt-riktigt STOR nu:


Där inne ligger du alltså min finfina lilla busunge! Så nära, alldeles innanför huden. Du är ju redan här på ett sätt, reagerar på alla ljud omkring, tycker om att bli klappad på och busar runt på kvällarna. Jag sa till Tobbe igår att jag vill bara plocka ut henne och få titta lite och sen stoppa tillbaka henne igen.
Jag är ju så nyfiken! hur kommer du se ut? sitter allting fortfarande på rätt plats?
Jag tänker mig en liten Tobb i mini-mini format < 3 finare kan jag inte tänka mig.
Men jag börjar tro att du nog inte kommer vara så himla liten! Jag var ju en klumpeduns på 4,2 kg och med tanke på hur magen växer nu så tror jag att den här lilla parveln brås på sin mor, i allafall storleksmässigt.
Ska bli intressant att höra hur mycket magen vuxit på 2 veckor hos barnmorskan på måndag, vi kanske har tagit ett jättekliv upp över normalkurvan nu? det bara känns så.

Ahhhh jag är så nyfiken! på allt! Jag vill träffa dig NU, känna på dina små fötter, hålla om dig, krama och pussa dig och hålla dig nära.
Några veckor till, sen ses vi på riktigt.

Annars säger appen dessa magiska ord: Att vid den här veckan kan barn utan vidare överleva utanför livmodern och klarar oftast sin andning bra på egen hand och behöver inte ligga i kuvös *JIPPII* :-D
Utrymmet minskar för varje dag som går och rörelserna blir större och långsammare.

Som vanligt är jag så dubbel, har separationsångest över att tiden går så fort, 48 dagar kvar idag, och att graviditeten "snart" är över, samtidigt som jag bara vill få ut vår lilla dotter och börja livet vi tre. 
Visst jag är stor och otymplig och kan inte annat än skratta åt mig själv och allt stånkande som bara måste ut så fort jag ska vända mig om i soffan i mitt hav av kuddar, men det är så cool känsla nu när hon är så stor där inne. älskar det.
Är i övrigt riktigt riktigt nöjd med att vara ledig nu när det är så varmt ute igen, och kunna svalka mig och bada och sen lägga mig och ta en tupplur och vila precis när jag vill. för visst tar det på krafterna att ha en vild bebi som rör sig hela tiden och att kånka runt på en stor mage :))))




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar