lördag 29 augusti 2015

***VÄLKOMMEN VECKA 37***

Så var vi inne i vecka 37 nu då! trodde att tiden mellan vecka 30 och 40 skulle kännas evighetslång men hittills rasslar det på i en jäkla fart. fick lite lätt panik när jag läste i appen nyss att hon räknas som mogen nu, alltså fullgången och om värkarna skulle dra igång så skulle man inte längre försöka stoppa förlossningen ?! 
Ursäkta?! Det betyder ju att hon kan komma....typ NU?
detta fick mig att halvt i panik dra fram nån slags väska som skulle kunna funka som sån här bb-väska, tvätta upp lakanen till hennes säng och med hjälp av tobb välja ut en första outfit att transporteras hem i bland alla små pytte-plagg.
Jösses. 27 dagar kvar. över 90% av preggoresan har nu gått och snart skymtar mållinjen och vinsten. 
Vår lilla dotter < 3 < 3 < 3 *bölpaus*

Jag undrar så hur stor hon är där inne? Det kan skilja mycket nu på slutet men troligtvis väger hon runt knappa 3 kg och är ca 48 cm lång. Hon ökar fortfarande i vikt men växer inte så mycket på längden längre. 
Annars skrivs det om sömnsvårigheter, vidgat bäcken, urinträngningar, ryggont, sammandragningar, förvärkar och att det nu på allvar börjar bli dags att vila upp sig inför förlossningen.

Jag sover *peppar peppar* för det mesta fortfarande som en tung stock nätterna igenom, vaknar ibland när jag måste vända mig om eftersom jag då måste ta tag om magen och typ VÄLTRA mig över till andra sidan allt till tonerna av stånk och stön.
har fortfarande ingen aning om hur en värk känns men det lär jag väl bli varse tids nog så det gör inte jättemycket att det dröjer lite, om vi säger så. samma med det *vidgade bäckenet*, känns inte som jag missat en jättehärlig grej där?
Men det här med att vila? EH, JA TACK :-)

Ursäkta bildkavalkaden som nu följer, Tobben köpte mig en selfiepinne som jag precis installerat med ej lärt mig hantera. Här är i allafall KANONKULAN i vecka 37:





Herre jäklar, den står verkligen RAKT ut nu!
Är detta ens jag?
kroppen är för jäkla cool som kan töja sig på det här viset.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar