lördag 15 augusti 2015

GRAVID VECKA:

- WOW-wow-WoW -
Härmed inviger jag mig själv som en höggravid person! jag KAN inte förstå att det nu bara är veckor kvar tills vår älskade lilla bebis är HÄR, på utsidan! och det är alltså 10 veckor sen jag skrev det här inlägget i vecka 25 och om lika lång tid till så är vi liksom redan föräldrar sedan några veckor?!

Jag är ju så van vid att ha magen nu att min hjärna tror att det bara ska fortsätta så i all evighet. det är jag, Tobb och magen nu. men en bebis? nä det är för svårt att greppa.

Nu väger vår "lilla" sprattelbebis ca 2,5 kg och har en imponerande längd på 45 cm.
Men här ska växas meeeer! Bebisbakaren (alltså jag) beräknas gå upp ett halvt kilo i veckan varav cirka 300 gram är bebins viktökning. Hon lägger på sig mer hull och blir rund och go och mindre genomskinlig i huden.

Hon är som en liten klocka där inne som börjar sprattla vilt och göra vågor på magen vid 21 varje kväll när jag och Tobben ligger i soffan och myser. det är som att hon vill ut och vara med och se vad det är för några som pratar och klappar på henne. Om några veckor får du vara med oss på utsidan och mysa Skruttis < 3

Appen säger att: "Bebisen trycker på överallt och det kan vara svårt att andas, sitta, stå och sova."
är glad att jag inte fått allt det där på samma gång, det är ju i princip allt man gör som skulle vara jobbigt då ju? 
Hon fyller verkligen ut hela mig och trycker överallt men magen har ju sjunkit så andningen är inget problem längre (så länge jag inte tryckt i mig för mycket mat...), stå och sitta är inget större problem heller, behöver byta ställning oftare för att sitta bekvämt bara och sova gör jag ju som en stock från att jag lägger huvudet på kudden tills att jag vaknar i min lilla dräggelhög 9 timmar senare typ. så jag har inget att klaga på, än så länge *peppar peppar TA I TRÄ*


och sist men absolut inte MINST, låt mig presentera la mage i vecka trettiofem:


Tycker som vanligt att den ser så mycket mindre ut på bild, hallå jag är ju en jätte nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar