lördag 30 maj 2015

VÄLKOMMEN VECKA 24 OCH 6:E MÅNADEN SOM PREGGO


Japp idag firar jag in min 6:e månad som gravid och får samtidigt lite panik över att det "snart" är över. det är ju så tryggt och mysigt att ha dig där inne och bära med mig dig hela tiden och känna varenda liten rörelse du gör, det finns inget bättre.

Tänk att vi kommer så här långt nu! *high five lilla bebis*
Trots att jag fått bekräftat så många gånger nu att det är ett BARN där inne kan jag fortfarande få såna overklighetskänslor, som här om dagen när jag frågade mamma om hon trodde att ett ultraljud kunde manipuleras på något sätt typ att tarmarna kunde lägga sig i en konstig vinkel och spela upp ett ljusspel med skuggor som såg ut som en bebis. Eh.....? va...? men så har jag aldrig hävdat att jag är helt normal heller.

Nåja, ny vecka! 30 cm lång och runt 650 g "tung" och den här veckan är det mycket fokus på just viktuppgång som gäller. hon ska lagra fett och femdubbla sin vikt nu de kommande veckorna.
En annan cool grej är att balanssinnet nu är utvecklat så hon börjar få koll på vad som är upp och ner där inne nu, vilket inte verkar bekymra henne desto mer med tanke på hur hon snurrar runt i alla vinklar och vrår haha.
Lungorna kör också ett utvecklingsrace nu och blir starkare för varje dag som går (heja heja!). 
Åkommor som blir mer vanliga nu är foglossning, ryggont, halsbränna och sammandragningar enligt smart-appen, vilket inte låter sådär jättelockande så jag är glad för varje vecka det dröjer och håller sig borta.


Idag kommer Lajchen hit, som jag längtat! Men först: frukost och preggoträning á la 10 minuterpass enligt mitt motto just nu, hellre lite träning än ingen alls :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar