tisdag 26 maj 2015

HOS BARNMORSKAN #4

Idag hade vi vårt fjärde barnmorskebesök med vår TREDJE barnmorska hittills (alla vi får träffa verkar sen mystiskt gå i pension eller försvinna spårlöst...) men vi hoppas att vi får behålla denna nu fram tills det är dags.
Som vanligt var ju jag, min nerviga person, just pirrig och förväntansfull även denna gång! och som alltid känns det ovant när jag och Tobb stapplar in där under skylten för mödravårdcentral. det känns liksom fortfarande lite som en skoj, på nåt sätt?

Allt gick hur som helst tipptopp och både jag och magen blev "godkända" även denna gång. Hon sa att det var kul att se en så pigg och glad gravidis *njuter så länge det varar...*, järnvärdet var högt och bra och blodtrycket perfa. Sen kände hon på magen och sa oj vad hon vuxit sen sist, hon tar verkligen till sig bra av det du äter! 
så lyssnade vi på världens bästa hjärtslag (obs ej mina egna, även om jag är förbaskat glad över dom också förståss) och hon sparkade runt och boxade mikrofongrejen och hade även HICKA där inne < 3 :´) 
Finafina tjejen!!!!!!!!
Och ja, jag blev som vanligt orimligt stolt över vår lilla bebi även denna gång...
Bäst att sluta skryttåget nu för denna gång.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar