söndag 17 maj 2015

HEJ VECKA 22

Nu växer det verkligen så det knakar!
Enligt appen går det nu inte att ta miste på att det är en gravidmage som putar, sånt där är ju förstås olika från person till person men jag trooooor att alla kan se att jag är gravid nu. Gick i allafall och putade med magen hela resan och blev så glad när en kvinna kommenterade att jag var gravid!
Enligt tobbe sken jag upp som solen själv då, haha.

Vad händer den här veckan då?
Bebin växer till 27 cm och väger 450 g.
hon börjar bli stor!
hon får också sin egen dygnsrytm och både sover och är vaken, vilket jag märkt, när jag vaknar på morgnarna eller nätterna så brukar hon redan vara vaken och buffa runt där inne för fullt :)
Nu kallas hon inte längre foster utan barn av dom som vet och fortsätter öva sparkar och volter och utforskar alla skrymslen och vrår. 
Appen säger också att nu behöver mamman 500 kcal mer per dag, alltså, HEHE, okej då, ska göra vad jag kan *tänker tillbaka på desertbordet på all inclusiven*

Annars mår jag fortfarande bra. blir lite lättare andfådd bara när jag tränar. eller pratar. eller reser mig. eller går. eller vänder mig i sängen. eller typ vad som helst egentligen.
antar att det har med ökad blodmängd och sånt att göra, kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar