fredag 1 maj 2015

LILLA DU < 3
Alla dessa söta bebiskläder. Skåda denna lilla lilla minipyamasl liksom?!?!?! vill nästan käka upp den. 
Det känns att hon är en livlig liten krabat där inne, igår när jag satt på kontoret gav hon mig den första riktigt starka sparken. Rakt och bestämt i mitten av magen. SÅ JÄKLA HÄFTIGT. ropade rakt ut "min bebis sparkar!" haha och alla på jobbet blev involverade och ville känna.
På ultraljudet informerade barnmorskan att min moderkaka låg "i framvägg" (va? kan den vara i olika lägen? men ja, tydligen) vilket hon förklarade betyder att det kan dröja lite längre innan man känner av rörelser. 
Jag måste ha en väldans tur eller så är hon otroligt stark där inne för jag känner henne flera gånger per dag nu. speciellt när jag kommer hem och lägger mig raklång med datorn på magen, då blir det vilda rörelser < 3

Här ligger hon vår tjej, ihopvikt och sparkar och kliar sig i ögat < 3

Och här i profil med sin lilla nästipp, är så nyfiken på om hon får min uppåtnäsa eller Tobbens platta. Tror att tobbens läppar går i arv i allafall för jag vet inte hur många gånger barnmorskan pratade om överläppen och att den var så hel och fin haha.
Fick även en närbild på ena fossingen, världens finaste lilla fot!


Vi var även hos vår barnmorska i veckan och mätte blodtryck och vikt och gick igenom blodproverna och lyssnade på hjärtslagen och allt såg tipptopp ut och hon sa att jag verkligen stråååålar :-D
Fick även ett sånt här, moderskapsintyg, så nu finns det alltså svart på vitt 
- jag ska bli mamma *konfettiregn* (och fortfarande så overkligt att säga)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar