lördag 26 maj 2012

Juste jag tänkte ju dela med mig av mitt "lilla" missöde här om dagen. Jag hade brått till praktiken och skulle rota fram något i förrådet att beklä mig med, tänder lampan varpå hela proppskåpet blixtrar till, taklampan sprakar  utav bara helvete och sen blir allt svart. svart svart svart.
Jag hann inte berätta vad som hänt för tobben som vad försjunken i drömmarnas land utan skyndade vidare med tanken att "sånt där löser sig väl av sig självt bara man väntar lite".
Fick senare på kvällen höra att jag lyckats göra hela huset strömlöst. alltså inte bara våra kvadratmeter utan HELA husets lägenheter. det var tydligen nåt med huvudströmmen. woops. dessutom försvann allt varmvatten. jag hävdar dock att mina fingrar inte bär ansvaret för detta. Hur som. Vi har nu tvingats duscha iskallt i 2 dygn och diskhon proppar över av odiskad disk. Misstänker starkt att även mina kära grannar har fått finna sig i samma sinario.

Så ja, här sitter jag nu och trycker och ber en stilla bön om att inte bli jagad med lykta och rävsax av arga grannar nästa gång jag lämnar lägenheten. MEN jag tror aldrig jag och mina närboende vaknat så brutalt effektivt som efter dessa 2 dygn av morgoniskalla duschar. Dessutom har det varit väldigt gott om tvättider :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar