torsdag 3 maj 2012

BAJSAD PÅ
Igår när jag cyklade hem från jobbet var det plötsligt något som föll över mig, splasch! det kändes som att någon kastatade sand på mig, konstigt, men det var väl bara en bil som spottade upp det över mig, tänkte jag medan en flock fåglar kraxade förbi över mig.
Efter en stund spred sig en vidrig avloppslukt över hela stan men jag verkade vara den enda som reagerade. Sniffande efter luktkällan förstog jag till slut att lukten bara fanns väldigt lokalt i staden som befann sig precis runt mig....
Jag kikade ner på mina kläder som var nerstänkta av en grön vidrig sörja. kände mig i håret och kände något kletigt... Fy fasen vilken stank. 
Förtvivlat öppnade jag ytterdörren när jag kom hem "Tobben jag har blivit najsad på över hela mig!".
Kan inte annat än förstå garvet som mötte mig. inte varje dag det händer liksom.
Byxor, jacka, skor, väska, vantar, ja till och med matlådan som låg i cykelkorgen fick smaka på den vidriga smeten. för att inte tala om håret.

2 duschar senare kunde jag fortfarande känna stanken i näsan. Vad äter fåglar egentligen undrar jag?!
Förresten så vill jag nog inte veta.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar