tisdag 29 maj 2012

HARMONISK

Jag känner för tillfället bara ett enda stort lugn inom mig, och det hör inte till vanligheterna ska ni veta, mina känslor har ju en förmåga att åka upp och ner och bolma runt inom mig likt en jättelika orkan. på gott och på ont. Men nu är det bara stilla. eller jag känner mig samtidigt otroligt känslosam och lättrörd och började nästan böla nyss när jag började tänka på min Lisa och hur mycket hon betyder för mig, så jag var tvungen att ringa och snyfta lite i luren nyss och berätta hur mycket jag saknar na´.
Nej hörrni. Livet alltså. Ska försöka sluta överanalysera mina känslor nu och bara njuta av att det faktiskt är mer stillsamt än vanligt.

Harmoniskt glad är vad jag är. Jag hade slutsamtal med min handledare idag på praktiken och hon hade skrivit så himmelskt fint om mig att tårarna inte var långt borta då heller. ska gömma omdömet i dagboken och plocka fram för deppiga dagar :-)
Kom sen hem och såg att jag fått VG på examensarbetet. började då nästan böla för 3e gången idag men mest för att jag är så förbannat STOLT över mig själv. över att jag klarat sååååå mycket mer än jag nånsin trodde var möjligt, att jag vågade byta från ett program jag inte trivdes på till ett som kändes rätt från första början men som absolut inte var någon självklarhet att jag skulle klara av. att jag pluggat skiten ur mig och inte gett upp och att lilla, hispiga, nervösa, rädda jag nu även klarat den sista utmaningen på denna resa som till slut, på fredag, leder fram till min efterlängtade examen.
Tänk om man en dag bara kunde sluta tvivla så förbaskat mycket på sig själv och allt man gör och inse att man kanske inte är så tokig ändå. fast det är väl lite tjusningen det med, att få överträffa sina tankar kring sig själv.

Rabbelbabbel, nu ska jag i allafall njuta av känslan och ladda för en helspäckad dag med praktik och sen Margareta Loppet på kvällen :-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar