fredag 4 november 2011


TITTA!

Kors i taket. idag är det fredag och jag unnade mig mitt första riktiga mål lagad mat på hela veckan. Ja, det är inte så att jag inte äter alltså, jag är inte riktigt lagd åt det hållet, det är snarare så att jag äter konstant. när jag är stressad och har mycket att göra så är det sista jag kan tänka på att ställa mig och LAGA mat. då äter jag i stället allt handfast som kommer i min väg, vilket som av en slump oftast är choklad och godis i mängder och så en och annan macka däremellan.

Inte konstigt att jag började må illa och däckade i soffan efter kvällens träningspass, med bara socker i ådrorna liksom. det här med grönsaker och protein ska ju visst också vara bra att byta av med ibland har jag hört.

När kommer det där pillret som innehåller allt nyttigt man behöver få i sig på en dag undrar jag? så att man själv bara behöver ansvara för att få i sig sin mängd onyttigheter?
Det vore en rätt bra grej, tycker jag.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar