lördag 26 november 2011


Nu är det bara snön som saknas.

Det är nåt visst när man får ta fram jullådan och får pynta till tonerna av Mer Jul varje år. Barnet i mig spritter och det pirrar i magen när jag får dyka ner i lådan med huvudet före. och rumpan i vädret. ungefär.
Jag och Tobben var duktiga idag och städade hysteriskt noggrant, ni vet sådär från grunden, typ ligga och gnida på varenda liten fläck, flytta sängen för att komma åt att skura och stå på tå för att nå upp och torka högst uppe på köksskåpen. Phu. Nu sitter jag och njuter av grönsåpa-lukten och att julen har infunnit sig.

(Ja, vår julstjärna hänger snett, jag kämpade en kvart med att få den att hänga rakt tills den blev sne på mig.) hehe. (och ja, jag var tvungen att provtända alla adventsljusen, busigt värre).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar