lördag 19 september 2015

TEAM 9-MONTHS
***VECKA 40***
God morgon vecka 40!
Det ser dock soligare ut än vad det där på den här bilden, ute vräker regnet ner i samma anda som hela veckan, jag har varit vaken sen kl 5 av okänd anledning, hunnit få en akut hunger-attack som resulterade i att jag vräkt i mig en halv Skogaholmslimpa och sitter nu på min bak och mår illa och känner mig allmänt degig och stor som ett hus.
Nirå? sover fortfarande kanske?

Det lär jag också göra snart igen, det är lite av min favoritsyssla dessa dagar. 
äta sova äta sova äta sova.
Igår fick jag KÄMPA för att hålla ögonen öppna till idol och Tobben (som egentligen är totalt ointresserad) fick förklara reglerna för mig, jag vet inte hur många gånger, eftersom det tydligen var en omöjlighet för min hjärna att förstå hur detta oändliga utröstningssystem skulle gå till kors och tvärs. Till slut gav jag upp och hängav mig åt att dreggla ner kudden i stället, en helt klart lagom aktivitet.

Men hörrni, det är alltså vecka 40 nu?!
och detta är sista veckan det är tänkt att jag ska vara gravid? känner både NEEEEEEJ och jösses och ehhhhh ursäkta, va?
Jag tror dock att det här kommer dra ut på tiden, vilket inte gör mig någonting just nu för hur som helst är det riktigt nära. och jag trivs ganska bra i mitt sova-äta-sova schema. men en sak jag är nyfiken på, förutom det uppenbara; vem det är som ligger i min mage, och det är hur sjutton det kommer kännas att vara o-gravid igen? jag har helt glömt.
att böja sig ner utan att tappa andan? att kunna gå SNABBT? vända sig om i sängen utan att skapa svallvågor? kunna kramas utan en stor boll emellan? raka benen? inte behöva överväga om allt man tappar är värt besväret att plocka upp? ja, inte känna sig som ett helt kylskåp helt enkelt.

Men samtidigt, jäklar vad jag kommer sakna det alltså.

Annars är det inte mycket nytt, hon väger mellan 3,4 - 3,6 kg och är ca 48- 52 cm och fullt utvecklad och redo att möta världen. Nu är det bara hon som bestämmer när det är dags att ta steget.
Enligt appen föds bara ca 5 % av alla barn på bf. Plus/minus 2 veckor är heeeeelt normalt och de flesta föder EFTER det beräknade datumet.
Så jag fortsätter min tro om att det här med att föda ligger låååångt fram i tiden hehe :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar