torsdag 24 september 2015

1 DAG KVAR?
Det här alltså sista dagen i gamla livet? Sista dagen innan min lilla följeslagare flyttar ut ur mig?
Nje, jag tror inte det. Men startar för säkerhets skull varje morgon typ såhär; med lite vettigt i magen framför nyhetsmorgon sen kör jag på den här totala kolhydratsladdingen resten av dagen. Idag var det bullpåsen som fick ryka med från bb-väskan... igår var det chokladen...kommer förbanna mig själv och min dåliga karaktär när jag väl ligger där helt slut på förlossningen och VERKLIGEN behöver den där energikicken.
Förlåt till mitt framtida jag.



Juste, jag har kommit på ett nytt tidsfördriv! Lajchen tipsade mig om den här målarboken för vuxna, den ska aktivera ena hjärnhalvan och göra att man slappnar av och så var det nåt med mindfulness också tror jag. HUR SOM HELST så älskar jag den! 
satt i flera timmar igår och färglade och fick flashbacks från barndomen. så himla avslappnande och skönt att göra något som inte har med mobil, dator och tv att göra.
det är väldigt mycket detaljer så det är ingenting man stressar igenom, vilket jag antar är lite av avslappningsgrejen med den.
Får se om jag hinner måla ut hela boken innan den här lilla gummilumsan behagar titta ut.



Sen är det dom här promenaderna som jag försöker hålla igång med som en hållpunkt för dagen. det går inte fort och dom blir oftast inte så långa längre - men skit i det, att få lite luft i lungorna är ju bra för själen och det är ju det viktigaste.
Magen HÄNGER liksom över bältet nu för tiden, sjukt snyggt haha.
Ja, en typisk dag för en mammaledig person med bebis kvar på insidan + ganska många timmar liggandes raklång på soffan alternativt sängen förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar