onsdag 2 september 2015

Från högsommar till höst-delux över en natt.
En annan har ju njutit av att kunna dra runt i stora gravidvänliga kjolar och klänningar den senaste månaden men nu var det alltså dags att kränga på sig byxor och....JACKA igen.
Stog länge och granskade vädret och vad folk hade på sig genom fönstret innan jag slog fast att nä, en simpel långklänning kommer inte att räcka idag. 

Gick till Stinsen och handlade "lite" på citygross, dvs. på tok för mycket för någon som redan försöker rodda runt med en gigantisk mage. Upptäckte när jag kom ut att regnet rasslat vidare ytterligare en grad till PISK-regn och snedvind från helvetet *J I P P I* Kånkade på, fällde upp paraplyet och höll som en sköld för att kunna ta mig fram, fick inte igen jackan över magen så den fick sticka ut, håret la sig som en matta framför ögonen, kämpade mig fram och måste ha sett ut som en galen människa där jag vankade fram.
Vilket jag fick bekräftat när jag till slut kom in och kunde andas ut:

 Snart har den här galen-kvinnan alltså även en unge på armen!
Borde man inte automatiskt få typ en extra arm när man får barn?
Skulle väl vara rimligt tycker jag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar