onsdag 1 februari 2012

Det här med livet

I min jakt på att bättre förstå det här med livet och mig själv och lyckan och ni vet hela det köret så kände jag att dessa böcker liksom bara skrek efter mig. eller kanske var det snarare jag som skrek efter dom. i brevlådan min hamnade dom i vilket fall.

Älskar titeln "Livet är inte så tokigt om man beaktar alternativet". för vad är egentligen alternativet då? ingenting. om man nu är lagd åt att tro det alltså. och om det nu är så så är jag för himla tacksam över att jag får vara med och känna precis alla mina känslor så länge jag får chansen, alla toppar som dalar, kom an bara! För i jämförelse med ingenting så är det ju helt fantastiskt att vi ens kan tänka och känna överhuvud taget.

Ojojoj, jag spinner så lätt iväg och blir lite hög av den tanken. Har redan på känn att filosofen inom mig kommer sluka dessa böcker i ett enda stort nafs, med hull och hår, eller ja. ni fattar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar