lördag 25 februari 2012

Alltså VILKEN dag hörrni! Det är dagar som denna som man verkligen känner att man lever, att det är FÖR JÄKLA FANTASTISKT och underbart och WOOOW, denna harmoniska lyckokänsla som infinner sig efter lite umgänge med naturen.
Japp, ni gissar rätt, jag är ganska så hög på livet just nu. hehe.
Halv 10 imorse påbörjade vi vår långtur, utrustade med kläder från topp till tå och ett glatt humör. 
Dags att bestiga mitt första berg och i och med detta har ordet vacker fått en helt ny innebörd kan jag lova.

Vi skymtade självaste Kebnekaise från stan...




..men nöjde oss med att ta oss an berget här bakom, LUOSSAVAARA...



Orörd snö och STRÅLANDE sol. Ahhhh det ska va gött o leva.



Mot toppen bah!



Utsikten var helt hysteriskt vacker längsmed vägen.



Jag försökte hitta en lämplig skoter att lifta med...



...men lyckades ta mig hela vägen upp helt för egen maskin...



..och det var värt varenda steg! Alltså kolla bara.


Lajchen bor nog på en av de vackraste platserna på jorden! 
Där ser ni rök från gruvan i bakgrunden.



Bästa vänner <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar