tisdag 18 oktober 2011


EN GAMMAL GODING...



Påväg hem i rusket med punkterad cykel, tung dator över axeln och smattrande regnblåst överallt så fick jag plötsligt ett sånt himla sug efter välling. jag vet, otippat eller hur?! blev själv lite förvånad men suget var så stort att jag var tvungen att ta den lilla omvägen förbi konsum.

Jag tyckte att tanten i kassan tittade lite märkligt på mig så jag försökte se vuxen och mogen och mammig ut (med mascara som runnit ner i hela ansiktet) och låtsades att min lilla ettåring satt hemma och väntade på kvällsmat och att jag inte alls skulle hem och svulla i mig all välling alldeles själv.

....vilket jag såklart gjorde så fort jag kommit hem.
usch. det var inte alls lika gott som jag föreställt mig. vilken besvikelse man känner när det blir så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar