måndag 15 juni 2015

MOT BARNMORSKAN!

Idag var det dags för kontroll hos barnmorskan igen för mig och magen som jag längtat efter sen vi var där sist typ. Nu vet jag ju vad som ska göras så jag är inte så nervös längre, även fast det alltid är en lättnad varje gång vi får höra att allt ser bra ut.
Och det gjorde det även idag som tur var!
Jag hade inte gått upp något i vikt sen sist men det gjorde ingenting eftersom magen iallafall växer som den ska så all mat går direkt till bebisen förklarade hon. sen har jag tydligen inte samlat på mig någon vätska heller (än så länge).
Så det var ju skönt.
Inga konstigheter med blodtryck och blodsocker heller, utan allt såg bra ut.

Men höjdpunkten var ju som vanligt att få lyssna på dom där starka hjärtslagen i magen < 3
underbart och jag kan inte låta bli att le från öra till öra när dom där slagen ekar i rummet. tänk att dom tillhör vår bebis!
Barnmorskan skrattade och sa precis som förra gången att ojoj vilken vild och glad tjej ni har. 
Direkt när micken sattes på magen så var hon där och sparkade bort den. busiga ungen.
Vi kommer inte få en lugn stund när den här lilla krabaten är född tror jag < 3

Hon är verkligen en hejare på komplimanger vår barnmorska! Hon berömde både mig och bebin en hel massa, så jag gick därifrån stolt som en tupp. 
Tänk att man kan vara så sjukt stolt över en 35 cm liten person som man aldrig träffat, det hade jag svårt att föreställa mig innan.

Nästa besök är om en månad och sen kommer det att bli oftare, 1 gång varannan vecka fram till FÖDSELN *gulp* det närmar sig nu!!!
Kände det speciellt när barnmorskan sa att jag måste börja bli uppmärksam på tidiga tecken på att förlossningen startat. ehhhh....? ne-he-he du Vilda lilla, nu ser du till att stanna inom livmoderns 4 (?) väggar tills september för din mamma är då inte redo för några födslovärkar än på långa vägar. (om någonsin..?)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar