lördag 20 juni 2015

LÖRDAG = NY VECKA
***27***


Här står jag i dörröppningen och tvingar Tobben ta kort på mig och magen. Här hemma har vi röjt hela dagen, slängt grejer och sorterat ut kläder för att göra plats för den här nya lilla personen som anländer snart, så nu får hennes klänningar plats att hänga bredvid mina. Stackars Tobben får det inte lätt med två tjejer att dela garderobsutrymme med, i alla fall inte OM hon nu ärver sin mors kärlek till klänningar vilket det ju finns en liten risk för.
Jag provade gravidbältet jag lånat av Elina och kände mig som en styrkelyftare. Tobbe tyckte jag liknade en hel flyttkarl. men skönt var det att få lite avlastning av magen.

Imorgon ska vi köpa spjälsäng :D :D :D 
Haha, tänk om någon sagt till mig för ett år sen att jag skulle vara så PEPPAD på att få lägga pengar på en litenliten säng till någon. det hade jag inte trott.
Men det är jag!!!!! Det ska bli så mysigt att börja fixa i hennes lilla hörna och kanske förstå att det faktiskt kommer en bebis snart?

Men nu! Tillbaka till vecka 27!
Nu väger hon 1 kg (som ett mjölkpaket!),  är omkring 37 cm lång och ser nu ut som hon kommer att göra vid födseln förutom att hon är mindre och smalare. Lungorna kan nu andas luft (om hon skulle få tillgång till det) och tarmarna klarar av att ta emot modersmjölk.
Musklerna på armar och ben blir starkare och hon kan få in en riktig fullträff mot revbenen eller urinblåsan *tack Smillis för att du skonat mig från det hittills*

Annars njuter jag av magen som bara växer och växer och tycker fortfarande att veckorna rusar förbi. Sista veckan i 6:e månaden nu. galet!
Men härligt, för jäklar vad vi längtar nu. känner mig alldeles pirrig. tänk att snart börjar året där allt kommer vara och göras för "första gången som en familj" och "första gången som MAMMA och PAPPA". Tänk jul, nyår, valborg, födelsedagar, påsk, midsommar.... det ska bli så himla kul att göra allt det där med henne och skapa egna traditioner. Vår lilla familj < 3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar