torsdag 2 april 2015

WOWOWOW VECKA 16


och välkommen magen!!! :-D
Nu börjar det synas att det är en liten person där inne, en liten bulle som inte (bara) är bullar hehe.
Har inte berättat för fler än några stycken på jobbet än men det blir nog svårt att hålla det hemligt så länge till. kommer på mig själv med att sitta och klappa på den ibland också vilket ju inte känns helt 100 att göra på sin uppsvällda gasmage kanske, eller tjaa vad vet jag.

GAH förlåt, men det är så COOLT detta. är fortfarande lite rädd att någon ska ringa och säga att det blivit något missförstånd, att det bara var gaser i magen trots allt. och så har jag stått och spänt mig och varit stolt och förväntansfull. så himla himla förargligt. minst sagt.
Nåja, någon gång ska väl även jag förstå att bebin där inne finns på riktigt och förhoppningsvis inträffar denna gång innan födseln.
Läser iallafall att Lilla Rackartussen där inne är 16 cm nu och väger ca. 100 gram (som en liten förpackning salami typ!!!) och rycker till vid plötsliga ljud nära magen och att den ligger och lyssnar till ljudet av mina hjärtslag (så gulligt) och tarmljud (mindre mysigt).
Och hen kan koordinera sina rörelser och nervsystemet fungerar och musklerna svarar på hjärnans signaler!!!! och det är full aktivitet i livmodern och bebin sparkar och gör volter och rullar runt och har sig!!!!
Ja jösses amalia.
Det är svårt att förstå men lätt det coolaste och bästa hittills, nånsin.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar