onsdag 22 april 2015

VÄLKOMMEN VECKA 19

Här får ni en mysklädd bild på magen i vecka 19 efter en lång dag på jobbet. Varje vecka känns verkligen som en vinst, ett steg närmre den där veckan när bebin i allafall skulle ha en liten chans att överleva även utanför magen som väl är runt v.23-24 nånting? Även om jag såklart hoppas så in i bomben på att den stannar i magen tills september. 
Hur som helst, snart halvvägs nu!

Fick lite panik i veckan och sa till Tobbe att "jag vill ju alltid ha en bebis i magen". det är ju så mycket häftigare än att bara vara jag i kroppen liksom. älskar (hittills) känslan så makalöst, vilket jag inte riktigt trodde innan att jag skulle. det har ju såklart med att göra att jag (hittills) mått så pass bra och bara kunnat njuta. men som sagt, det är ju drygt halva tiden kvar så jag lär ju både hinna tröttna och känna annorlunda ungefär tusen gånger om. 
MEN just den HÄR perioden skulle jag kunna vara i jämt känns det som nu.

Den här veckan växer bebin till ca 22 cm och väger 220 gram. vilken spurt med tanke på att på första ultraljudet i vecka 11-12 var "hela" minin bara 3 cm lång :´) det händer verkligen grejer fort i det här bebisbakandet.
Ett nytt trix hen lär sig nu är att knäppa sina små miniminihänder (alltså åh) och börjar lagra på sig underhudsfett.
Appen säger även att "Barnet hör mammans blod strömma och hjärtslag. Det hör när tarmarna bubblar och när man nyser, hostar, rapar eller skrattar.  Barnet blir på ett tidigt stadium medvetet om mammans röst." 
men vänta nu, mamman, det är alltså jag då eller?

mamma mamma mamma.
Såååå konstigt att ta in.
konstigt, spännande och otroligt stort.

Känns även bra att veta att du kommer få världens bästa pappa lilla bebi,
där finns liksom inga tvivel på kartan överhuvudtaget :-)))




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar