tisdag 9 oktober 2012

EN DAG I MINA SKOR

Våjne, våjne vilken start på veckan....skulle stänga och bomma igen apoteket igårkväll och precis när jag och kollegan ska springa till tåget hör vi hur larmet går igång där inne, vad FAN?! neeeeeeeeeeej. jag vill hem. Det var bara att låsa upp, kliva in, ringa securitas som behövde nån slags kod för att säkerställa att vi inte var inbrottstjuvar, igen av oss hade koden, försökte då desperat ringa chefen vars mobil var avstängd. Jahapp. Kände mig totalt uppgiven och fick en inre syn av en övernattning bakom receptdisken med några alvedon-kartonger som kudde knaprandes diverse piller till middag för att vakta apoteket för egen maskin. jösses.
MEN skam den som ger sig, efter lite hysteriskt tryckande på knappmanelen lyckades vi 1 timme senare larma om och åter bomma igen stället, den här gången sprang vi ännu snabbare mot tåget för att slippa höra eventuella ljud.

Kom hem trött, sur och HUNGRIG.

Imorgon ska jag befinna mig på jobbet kl. 7 för att inventeraaaaaa innan kunderna anländer. 
Ge mig helg nu snälla!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar