söndag 9 juni 2013

FÖDELSEDAG DEL 2

Kommer hem stressad och trött utan en tanke på att fira nåt speciellt. Möts av en tom lägenhet och blir lite besviken. ropar och ropar men ingen som svarar. happ, då får man väl *fira* allena då. Hittar sen en vas med ROSOR på bordet och detta kort intill:
Går från noll till hundra, börjar nästan gråta av *rördhet* medan jag utan att tänka slänger av mig jobbkläderna och så på med närmsta bästa sommarklänning. Hoppar på cykeln och cyklar som en idiot och undrar vad som väntar, kommer fram till en solig VACKER klippa vid vattnet och möts av detta:

 AHHHHH ALLTSÅ UNDERBARA FINA NI!!!!!

 Kände mig helt överväldigad. Champagne och picknick och så mina absoluta favoriter!
Sekunderna senare kommer hela familjen cyklande och sjungandes med en krans till mitt huvud och godishalsband runt halsen. Kändes som födelsedag + student + midsommar, allt bra på en gång.

Det blev riktigt festligt där på klippan och hela tiden klämde jag på denna och frågade `Alltså du är för underbar, är du ens SANN, finns du?!´


 Jag insåg att trots min höga ålder har båda småbrorsorna vuxit om mig, i allafall storleksmässigt. vad hände med Max liksom, min lilla bebis?

 Dessa alltså, älskar er mer än livet!
Känner sån enorm kärlek till er.

Helt heeeeeelt perfekt födelsedag och inte ALLS vad jag väntat mig.

Bästa mamman, bundit kran och allt.
Det blev en sen kväll som jag aldrig ville skulle ta slut. Efter maten åkte vi hem till familjen allihopa och hoppade studsmatta och bubblade bubbelpool under bar himmel.
Detta kan vara den bästa födelsedagen någonsin, och det säger ganska mycket med tanke på mina 27 (!) år.


Juste förresten! Det är vi som är nya säsongen av Så Mycket Bättre, nu vet ni!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar