torsdag 27 juni 2013

EFTERLÄNGTAT TELEFONSAMTAL SOM LEDDE TILL DETTA:
..skumpa på balkongen!
  

VARFÖR?




JO FÖR JAG HAR FÅTT NYTT JOBB!!!!

 Är så sjukt glad, lycklig och lättad över detta, har som ni vet varit gigantiskt bitter, mått dåligt och vantrivts och till och med fått magkatarr på kuppen av mitt nuvarande jobb. 
det har mer känts som att stå i snabbkassan på ica och mata varor och flest kunder på kortast tid än att faktiskt få ta vara på allt man pluggat. jag beundrar alla som står ut med detta.
Nu är det bara att bita ihop fram till semestern och sen i september börjar jag på ett nytt företag vilket innebär kontorstider 8-17, ledig alla helger och röda dagar, omväxlande arbetsuppgifter och framför allt INGA KUNDER som skriker och gormar och suger ut all energi ur en.


 Nej, man ska inte stanna och pina sig i något bara för att vara duktig, det är det ingen som tackar en på dödsbädden ändå, livet är dessutom alldeles för kort och värdefullt för det  :-)




1 kommentar:

  1. Grattis! :)

    Och det kanske är dags att jag ger mig till känna. Jag har nämligen följt din blogg ett tag utan att lämna någon kommentar eller liknande. Men nu blev jag så himla nyfiken på vad det är för jobb du har fått? Jag är också receptarie som jobbar extra på apotek medan jag läser till en magister i farmaci. Jag vill bara skriva att jag förstår din frustration över arbetstider, kunder och ibland bristen på farmaci i arbetet på apotek. Du får gärna skriva mer om vad ditt nya jobb är för något. :)

    SvaraRadera