tisdag 25 juni 2013

Hej hörrni, vilken varm dag det verkar ha varit idag? Jag har stått och drypt bort i min vita rock hela dagen och serverat mediciner till svettiga kunder. Vi hade en minst sagt dramatisk dag och jag fick för första gången i mitt liv ringa 112. vilket var tur. jag, som efter allt dramatiskt som hänt under mitt år där lärt mig att jag är den som blir stel som en pinne och helt handlingsförlamad eller flyr in på toaletten när nåt otäckt händer, kastade mig över telefonen utan att tänka mer än att nu måste vi ha hjälp.
Jag som hade en bild av att apotek var en lugn och harmonisk plats att arbeta på, OJOJOJ så fel man kan ha, Jakan alltså, dramatikens centrum.



 Det var därför ett hallelulja moment som hette duga när jag lämnade fängelset och klev ut i strålande sol, tog pendeln in till stan och mötte upp min finaste fina.


Var hungrig som en varg och gick lös på tapasmenyn och beställde in 7 olika rätter.
Så. sjukt. gott.
och mysigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar