torsdag 18 februari 2016

STORSLAGEN DAG FÖR LITEN PLUTT

Vädret de senaste dagarna har ju varit som en liten injektion av energi och hopp om livet, tänk vad lite sol och blå himmel kan göra för en trött själ!
Januari - mars är verkligen mina värsta månader, julen är över och det är fortfarande långt till sommaren och det är kallt och jäkligt. Men så fort solen kommer fram och gnistrar i snön så känns ju allt plötsligt väldigt underbart igen, så lättflirtad är jag!


igår var vi ute i över 3 timmar och njöt, jag ville verkligen inte gå in och Smillis sov så gott i vagnen. och vagnen!!!! dessa vagnnördiga föräldrar har blocket-fyndat en ny skönhet som jag är löjligt kär i. har till exempel DRÖMT om den två nätter i rad nu (då förstår ni nivån av förälskelse), vill bara köra och köra och köra med den.


På vägen hem slank vi förbi öppna förskolan och var med på baby-sångstunden.
Det var första gången vi var med på den och Smillisen satt ihopkurad i mitt knä, tuttade ihärdigt på nappen och såg storögt på alla barn och mammor och allt som hände. När alla klämde i i "Imse Vimse Spindel" (som sjungs flitigt här hemma pga mamma med noll fantasi) sken hon upp igenkännande.
Efter alla sånger blåstes det såpbubblor som nån slags grand final och det var sSsSSsSsSååååååå spännande att försöka sträcka ut lilla handen och smälla dom tyckte minin.


Så fort vi kom hem åkte nappen ur och hon babblade i ett, som för att bearbeta och berätta allt hon sett och varit med om? hon gör ofta så, sitter mest och iakttar och tittar och tar in när det är andra med och sen så fort det bara är jag, Tobb och hon så ska allt ut. så gulligt, vår lilla skrutt. kan känna igen mig mycket i henne. 
Som final på dagen fick hon för första gången i livet smaka annat än mammas mjölk *jippiii* vilket inte var nån hit haha. doppade fingret i denna och gav vilket resulterade i spottande och otroliga grimaser och en road mamma och pappa.
Vår skrutt vad vi älskar dig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar