fredag 26 februari 2016

Idag är det 5 månader sen du kom till oss Smillis.


 5 månader sen jag för allra första gången fick upp dig på bröstet, fick krama dig, vagga dig, gunga dig, pussa dig och se in i dina små nyfikna ögon. det var på något flummigt sätt som att någonting blev helt inom mig i den stunden du kom.
Den glädje du sprider och den energi du ger mig är otrolig! varje gång jag tänker att nä, nu går ryggen av! jag kan inte bära runt dig ett enda varv till i lägenheten. eller sjunga en enda kraxig godnattvisa till. eller hålla ögonen uppe en enda sekund till. så gör jag det ändå. fråga mig inte hur det går till, men man bara gör. Gör allt för att du ska må bra. allt för att du ska känna dig trygg. helt enkelt allt för dig. den drivkraften skulle kunna välta berg. när jag inte orkar så får du mig att orka lite till ändå.
För du är värd allt. Min älskade lilla Trollis. Precis allt.
Grattis på 5-månaders dagen, du är fantastisk! och jag älskar älskar älskar dig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar