måndag 18 juni 2012

 KVÄLLAR SOM DENNA VILL MAN SKRIVA NÅT DJUPT
Jag har tänt varenda ljus i hela lägenheten, ute dundrar åskan och regnet slår mot fönstret. hela himmlen har en ovanlig färg. liksom gul. Jag sitter här med mina ljus och lyssnar på Winnerbäck och funderar som så många gånger förr, tänk att kunna skriva texter som han. skulle jag vara Winnerbäck skulle jag sitta och skriva sånger på en kväll som denna.

Men så sitter jag här och känner mig känslosam och tänker på mamsen och Jimpa och mina små bröder. och Tobben. och så Lajchen och min Thäräs. på alla fina, älskade vänner och männskor och på hur mycket som egentligen ska rymmas i ett litet bultande hjärta. för att inte tala om alla tankar i lill-hjärnan. på alla minnen som ska minnas och ja jösses...
Håå. har så svårt att stoppa känslospiralen när den väl fått fnurr. nej, nu ska jag luta mig tillbaka och bara relaxa innan ögonen slocknar för idag .-)


1 kommentar: