söndag 4 december 2011


Pigg som en lärka!


Kom precis in från en powerwalk ute i vårvädret, för himla skönt.
Jag väntar på att smällen ska slå till för jag har varit alldeles för pigg hela dagen för att allt ska stå rätt till. ingen trötthet, ingen huvudvärk, inget illamåenden, nada!
Hallå liksom, jag förtjänar inte att må så här bra.
att städa undan festen, tömma halvurdruckna ölburkar, diska och plocka undan gick som en dans, annars brukar det kännas som ett heldagsprojekt.
Nej, som sagt, skumt. nästan lika skumt som att det är vårväder ute i december.




Nu sitter jag och väntar otåligt på att min lilla Tobbelobb ska komma innanför dörren så att jag kan kasta mig över honom och pussa ihjäl honom lite.
(Vem kan motstå dessa små torra fnasiga läppar liksom?)
(Nej jag menar det.)

Det är konstigt, han har vart borta ett dygn men jag saknar honom som att han varit borta i en hel evighet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar