fredag 25 juli 2014

 HEM TILL SPÖKHUSET
Kommer hem svettig SOM ETT AS efter att ha trängts i kokhet kollektivtrafik utan luftkonditionering i 1,5 timmar och möts av detta....mörker. en läskig tystnad, inget hiss-surr, inga människor, ingen dörr-öppnare som går igång, inga röster, inga lampor, nada. Knappar in på mobilen och ser nåt i stil med "Hela Sollentuna strömlöst efter brand" på aftonbladet.
He. okej. börjar gå uppför trappen som blir mörkare och mörkare för varje våning och sen bara totalt bäcksvart. lyser med mobilen med hjärtat i halsgropen och är övertygad om att en mördare ska stå och lura bakom varje hörn *livet med livlig fantasi och svagt psyke*
slängde mig sen in i en rätt lägenhet efter nyckelhåls-let och panik, låste snabbt och möttes av en vägg av hetta. Första tanken: SLÅ PÅ FLÄKTEN. sen: fan den går ju på el. 

slänger mig vidare ut på balkongen som var om möjligt ÄNNU hetare. gick sen runt och sprutade vatten på mig som bara dunstade och funderade på vad man sysselsätter sig med i tropikerna i såna här lägen. tankarna gick typ: kan kolla tv? nejjuste. slå på datorn? nejjuste. ringa nån? nejjuste, 12% batteri och gud vet hur länge jag måste överleva på det. diska? nejjuste, bara iskallt vatten. 
måste sen ha somnat i en hög av svett i rent värmeslag för vaknade nån timme senare med missade samtal och yrsel.

Omkring 22-tiden var dock det hårda livet som strömlös över. tackar gudarna för det! 
kan inte ens tänka mig en fläkt-lös natt i dessa tropiska tider.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar