tisdag 8 juli 2014

BUSSTRAUMA

Kliver på bussen från jobbet, vi är några som går in på rad, och väl inne kliver jag upp på trappsteget för att komma längre bak i bussen. DÅ tycker busschauffören att det är ett ypperligt tillfälle att trycka gasen i botten och rivstarta rakt ut från busshållplatsen bara för att i nästa sekund TVÄRNITA. 
detta innebär alltså att alla som står i bussen (ingen har hunnit sätta sig) först tappar balansen helt av gasningen och lutar framåt för att i nästa sekund SLUNGAS åt rakt motsatt håll tillbaka mot chauffören.
Jag som precis tagit steget högst upp flyger som en jävla vante rakt bak, landar handlöst PÅ RYGGEN på golvet nedanför och huvudet slungas samtidigt in i en stolpe BAAM. SÅN FRUKTANSVÄRD CHOCK.
den kraften alltså! har aldrig varit med om känslan att flyga sådär helt utan kontroll.

blev sen liggande helt skakig innan två vänliga (också chockade) själar plockade upp mig och placerade mig i närmsta säte och såg efter så att inte skallen blödde och babblade på om illamående och hjärnskakning. chauffören kom springande med vatten och började badda mina skrapsår på armbågarna och jag fattade ingenting.


satt sen och höll i mig krampaktigt resten av resan och en snäll gubbe tittade oroligt på mig och frågade hur jag mådde var 5:e minut, såg väl lite tilltufsad ut kan jag tänka mig. nåja, nöjd ändå att undkomma en nästan-bilkrock med bula, skrapsår och knasig rygg.




1 kommentar:

  1. Asså Micha FÖRLÅT men jag skrattar hejdlöst åt detta!!! x) Vet ju nu att du klarade dig utan men osv så antar det är okej då..? (A) MEN det får mig att tänka på när vi ramlade raklånga, du ovanpå mig, nere på Lilla Klubben och sen flydde ut i vild panik x) HAHAHA

    Kjaaam från Johannisen

    SvaraRadera