lördag 26 januari 2013

REAGGYFREDAG

Jösses vilken otippad fredag. Jag kände mig trött, sliten och skööör efter en stressig dag utan en lugn stund, jobbade till stängning och ville inget hellre än att komma hem och äta godis på sofflocket utan att röra en fena. Inte alls pepp på fest och socialt umgänge med andra ord, men har man lovat så har man.
Slet ut hela garderoben på golvet i desperat jakt på något som skulle kunna piffa upp min trötta uppenbarelse, phu, det slutade med att jag stog med högröda kinder, gråten i halsen och omgiven av kläder som inte passade. fan. missade såklart tåget.
Lyckades sen ta mig samman, beklä mig och möta upp Tobben i Karlberg och följa med på den där 30-års festen med okända människor som visade sig vara i en mysig källare med liveband och reaggytema. lite komiskt då jag själv kände mig som en stel fiolsträng bland allt gung men efter två ganska snabba öl kunde jag digga med och känna mig lite tillfreds igen. fortfarande som ett ufo, men lite mer tillfreds.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar