söndag 13 januari 2013

ÖVERRASKANDE DAG


Jösses mina nerver fick en omgång igår av alla överraskningar. Jag och mamman min hade bestämt att ta en heldag i stan, spatsera runt, shoppa och äta vår älskade räkmacka. lite lugnt sådär.
Så ringer Jimmy innan jag ska rusa till tåget och säger att jag ska lura med mamma till PUB-huset eftersom Tomas Ledin kommer vara där och att dom 100 första får en pressent. okej okej säger jag och rusar vidare.
När jag väl lurat med mamma dit och ingen Ledin finns i sikte frågar hon vad jag vill göra där - ....ehhh...alltså...det skulle hända nåt...här.
Så lägger hon armarna på mina axlar och säger att "nu är det såhär att det är DU som har blivit lurad, det är DU som ska vara med om något här" varpå jag som alltid förväntar mig det värsta får panik och börjar se mig omkring efter ett kamerateam eller en mick eller nåt. alltså det värsta tänkbara i min värld.
Mamma som såg paniken växa i mina ögon pekade snabbt mot en nagelsalong, du ska få en manikyr.
Oh my! haha. min hjärna blev så förvirrad men ojoj vilken lyx. kände mig nästan lite överlyxig när jag satt där med naglarna i vädret som värsta hollywood frun. nu är jag dock mallig och har snyggaste naglarna i stan. 
alltså min mamma, så underbart fin.


Senare blev det räkmacka och cider i kulturhuset som planerat och när vi trötta och harmoniska började tänka på tågresan hemåt så skämtar mamman på om att kvällen inte är slut än. Nä eller hur haha tänk om du hade planerat nåt mer liksom skämtar jag tillbaks. mmmm säger hon med sån där lurig min - det har jag.
Ahhhhmen eller hur liksom. mmmm. sure. - vi ska på en faaaaaaantastiskt uuuuuunderbar MASSAGE och kommer sen bli skjutsade hem.
VA VA VA VAVAVAVAVA?!?!?
:O :O
hjärnan slog volter.



Ska ni nångång på massage så ska ni gå hit, Spaparadiset. det är som att ta ett kliv rakt in i himmelriket med pålande vatten, rökelser, tyger i taket, ljus i massor och harmoni i luften. GAHHH kan inte fatta att jag fick uppleva detta igen. vi var ju här för 2 år sen när mamma fyllde år och enda sen den stunden har jag längtat tillbaka. kroppen blir som pånyttfödd och man svävar ut.
Tack mamma, tack för en oväntad och minnesvärd dag tillsammans. låser in den djupt i minnebanken :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar