tisdag 1 januari 2013

GOTT NYTT!







Förstår ni hörrni att ännu ett år gått?! Det största som hände mig förra året var nog att jag äntligen tog den där jäkla examen och att jag och Tobb lämnade Kalmar för storstan. men när jag tänker efter är nog alla småhändelser värt ännu mer, som att få dingla med fötterna i hamnen, lyssna på sin favoritlåt en regnig kväll på bussen, komma hem och få en kram av den bästa man vet, sitta och dricka vin på en uteservering en sen sommarkväll och prata om livet till solnedgången, gå på konsert, känna sig bitter på livet och sen huxflux blir det fredag och allt känns plötsligt värt igen, sova i en husvagn och vakna omgiven av familj och färska frallor precis som när man var liten, årets första iskalla dopp med adrenalin som får en att skrika av förtjusning att man klarade det i år också, ligga i en speciell killes knä och iaktta honom i smyg, alla lata söndagar, fina sms och utflykter med sin lillebror. gud jag skulle kunna fortsätta i en halv evighet.

Som ni ser hade vi en lugn, mysig kväll här hemma igår med mina närmsta och bästa, vi åt sjukt god trerätters och såg fyrverkerier iklädda filtar på balkongen och skålade i champagne som sig böööör. somnade sen i en liten hög straxt efter tolvslaget, utmattad efter dag 5 av 13 på jobbet eftersom alla ville kicka igång nyårsfirandet med att hämta medicin och klockan konstant visade på mellan 30-40 minuters kötid och det rev och slet så i stressmagen min att jag knappt kunde stå upprätt i slutet och vi 30 minuter efter att vi egentligen stängt fick MOTA ut dom sista kunderna. utmattande alltså. och skönt med lite balsam för själen efteråt i form av sina bästa vänner.

Sammanfattningsvis hoppas jag 2013 på fler resor och skratt, mer kärlek och roligheter, hårdare träning och att få umgås mycket med dom jag älskar mest. Jo förresten, mer energi skulle sitta fint också. tack :-) ja alltså, om man nu får önska.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar