onsdag 4 maj 2011


DEN VACKRASTE STUNDEN I LIVET
VAR DEN NÄR DU KOM





Enligt mig, världens bästa låt. säkert ingen nyhet, så som jag tjatar om den i tid och otid.
men det går bara inte att säga nog hur vacker och pricksäker den är.
Inte ens om jag skulle få höra den varje dag för resten av mitt liv så skulle det kännas tillräckligt.
Det bubblar upp en känslostorm av allt på en gång. dessa toner är det enda som kan få mig att känna precis så, hela färgskalan samtidigt. med närmsta exakthet styr den in precis på pricken mittemellan sprudlande lycka och uppgiven sorg, över något som gått förlorat. det är något med den där tunna, sköra gränsen som gör det.
oj. nu lät det som att jag gått och blivit Harri-Harri Krischtna eller nåt.
Lugn mamma, det har jag inte.

Det är bara så stort vad musik kan göra med en.
hur en del låtar berör på djupet. jag skulle kunna skriva en hel bok om detta.

men då skulle det nog inte bli många poäng på tentorna nästa vecka....


1 kommentar:

  1. ååhh micha vad exakt du satte ord på det hela, det är ju precis så som du skrev! älskar också den låten! och det är verkligen underligt hur musik kan få en att känna så mkt, saker som man nästan inte visste att man kunde känna? haha

    SvaraRadera