tisdag 24 november 2009



Man skulle väl kunna säga att jag och soffan har blivit rätt tajta på sista tiden. lite väl tajta. inte mycket utrymme för spring och flås där inte. mer än det jag flåsar mig fram mellan soffan och sängen det vill säga. inte riktigt så illa. men inte heller långt ifrån.

Plötsligt bara händer det, har jag hört. och idag hände det för mig. Rörelsen var total. Benen blev så glada att dom reagerade med att dra ut mig ut på en springrunda efter simningen av bara farten. Vad hände där? Jag tror det var semlan som jag hann få i mig däremellan som gav allt detta spring i benen.


Fram svischade vi, pensionärssvischade, jag och mina medjoggare. förbi alla våra stamställen. godisaffären. Maxi. pizzerian. Svettolgas. On and on.

Springandes. eller ja joggandes. lunkandes. det vill säga dom meterna jag inte haltade fram dubbelvikt av all håll.

.

.

Om jag tränar? Ha, OM jag gör!

.

.

1 kommentar:

  1. du är så duktig! <3
    jag kännermig hotad på tronen som Världens bästa springerska!

    SvaraRadera