fredag 17 juli 2009

Nästan som på den gamla goda tiden

I ett litet idylliskt hus i Bromma bor Lajsa. Förutom att hon är världens finaste vän kan hon så många bra saker. inte bara om olika lavasorter, stenar, knott och fjäll, utan också hur man bakar godisbröd. hur gott som helst. det hörs ju bara på namnet att det är fullproppat med torkade frukter och frön och annat spännande. storögt tittade jag på hur dom små brödbullarna blev till.

- Wow, jag har nog aldrig sett så fina små brödfoster förut.



knåda, mjöla, knåda, mjöla.


Sen åt vi bröd och sjöng jag kommer inte heeeeeem ikväll, och mindes hur det var när vi var sambos i Edsberg och bodde i varsin ende av min 22-kvadratiga lilla lya och kämpade heltid på posten i veckorna och ordnade stora fester på helgerna och fick störningsjouren efter oss, firade med naturgodis varje tisdag med ursäkten att det ju faktiskt bara var lillfredag en dag i veckan och piffade om förrådet till våran alldeles egna walk-in-closet med speglar och allt. det va tider det.

Det var verkligen tider.

.

DDu och jag Lajs <3

1 kommentar: