söndag 5 juli 2009

Svensk sommar

Ahhh det började så bra. lördag. och en dag på Kalmars finaste strand. picnic och varmt i vattnet. badmadrasser, sol och sommar....


....enda tills vädergudarna bestämde sig för att ändra om lite på himmlen. eller snarare öppna upp den något. in i det längsta försökte vi ligga kvar och ignorera dropparna som blev större och större enda tills åska och blixtrar började yra omkring oss. ett mittuppslag i tidningen och om en man som blivit dödad av blixten blev droppen.
undra hur det känns att få blixten i sig...hmm...jag vill nog inte veta ändå.


- Rädda sig den som kan!
en minut senare var det ingen ide att ens försöka hålla någonting torrt längre. håret låg som slickat längs kinderna och sikten från min lille cykel var inte den bästa. Vatten på marken i himmlen i ögonen överallt.


.

Så. istället för en heldag på stranden fick vi tillbringa den under ett träd, vid en fårhage, huttrande, i dygnsura badkläder, iskalla och med genomblöta handdukar som enda skydd. människor åkte förbi i sina varma bilar och bara glodde på oss. slutsatsen jag drog där under trädet var att jag alltid och alltid plocka upp regnskadade människor i nöd.

om jag någon gång skaffar en bil det vill säga.

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar