torsdag 29 mars 2018

VECKA 19


Vecka 19, wow wow wow säger jag bara!
Dock är måendet inte lika wow, inte alls. När ska sjukdomarna ta slut? Jag vill bara få känna mig pigg, frisk och snor-fri igen! Istället har jag spenderat ÄNNU en vecka i sängen med feber, hosta och oändliga snormängder.... Så tröttsamt. Känns som mitt immunförsvar är i botten och minsta lilla dagisbacill biter sig fast med full kraft och ger mig inte en chans. 
Det är som att min kropp har fullt upp med att bygga en annan liten person och lägger allt krut på det, så det där med immunförsvar finns det inte så mycket över för.


Hungern har försvunnit den här veckan i och med febern men magen växer så det knakar ändå :D härligt! 
den börjar verkligen bli rund! 
Blev så galet sugen på sallad, avokado, majs, fetaost, bönor, tomat och massa dressing igår (OBS hör ej till vanligheterna hehe, suget brukar mer eller okej, ENDAST bestå av socker och fett annars) så jag antar att kroppen skrek efter lite näring och vitaminer och hjälp på traven i det här med att bekämpa sjukdom och bygga bebis. Släpade mig iväg till ica och var sen så trött att jag fick halvligga i sängen och äta allt.

MEN! 
Vår lilla tjej är så stark där inne nu, inatt höll hon mig vaken en timme för att hon tyckte det var en bra tid på dygnet att öva volter och möblera om på mina organ där inne. Nu känns buffarna till och med utanpå magen!
Och stor börjar hon bli så hon kräver väl sin plats, appen säger ca 20 cm lång och 220 gram *iiiiihhhhhh*
Smilla är så söt, ibland frågar hon "mamma, får jag krama lillasyster?" och så drar hon upp och vill gosa med magen. Alltså min älskade älskling!!! :') 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar