tisdag 6 mars 2018

VECKA 16 Weiiiii



Nu går det undan!!! Vecka 16, då är man ju riktigt gravid?! Tänk att vi kommit så här långt. dom första veckorna släpade sig fram i små myrsteg men sen vecka 11 har det bara rusat på. 

I början av den här veckan är vår lilla tjej 14 cm lång och ligger och tränar sparkar och volter och jag känner bara eh, JA! OM hon gör. jag messade Tobben från jobbet förra veckan och skrev att det är en fullkomligt VILD bebis vi tillverkat. det är inte en lugn stund där inne på förmiddagarna.
Är själv chockad över hur mycket jag känner så här tidigt. det började redan för några veckor sen men nu är det liksom inga som helst tvivel längre.
Bästa bästa bästa känslan < 3

Tydligen beror det ju lite på hur moderkakan ligger hur tidigt man kan känna. Med Smilla satt den på framsidan och med henne kände jag såhär tydliga rörelser först i vecka 19 har jag för mig.
Med Juni och även denna gång sitter moderkakan tydligen väldigt långt bak mot ryggen, och båda gångerna började jag känna i v 13-14. Hon har väl fritt spelrum framåt tänker jag, ja förutom lite tarmar och annat jox då kanske?



Veckan har börjat med 39 graders feber och bara ligga-ner-i-mörkt-rum och huttra och kopiösa-mängder-svettats om vartannat. Igår kände jag knappt lillasyster alls på hela dagen vilket såklart gjorde mig superorolig med tanke på hur aktiv hon varit senaste veckan. Tänkte direkt att är det nu jag förlorar henne också. allt det där ligger liksom så nära i minnet. hur sårbart allt är. 
I eftermiddag ska jag i allafall ta mig till fostermedicin då lillasysters alla organ ska kontrolleras så grundligt det går, främst hjärtat för att se att allt fortfarande ser bra ut *håller tummarna hårt*

I övrigt så har magen exploderat den här veckan och jag har släpat upp kassen med gravidkläder från förrådet. Alltså känslan när man får på sig ett par gravidjeans över sin svullna mage *aaaahhhh* som att hitta hem.



Här kan ni läsa om min vecka-16-pepp för 3 år sen med en liten Smill i magen.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar