lördag 17 mars 2018


VECKA 17 MED LILLASYSTER



Nu är vi i slutet av vecka 17 (vecka 18 på måndag!), galet vad tiden går.
Jag somnar fortfarande mellan 19-20 varje kväll men annars känns det som jag fått tillbaka lite energi och imorse efter 11 timmars sömn vaknade jag av att det spritte i hela kroppen och allt jag vill är att göra om här hemma, googla fina tavlor, plocka fram bebiskläder och rensa rensa rensa. 
Kan vara solen som bidrar till denna pepp också.
I veckan när jag hämtat Smill från förskolan visade jag "titta Smilla, SOLEN är framme!" och det var anledning nog för oss båda att ta omvägen förbi affären och köpa varsin stor glass. "Du får välja vilken du vill för nu ska vi fira att våren är påväg" :-D ljuvligt!

En annan rolig sak var att Smilla nu berättat för alla på förskolan att hon ska bli storasyster. hon drog upp tröjan och visade sin mage och sa att lillasyster ligger där inne. haha, söta unge, inte lätt att hålla reda på vems mage som ska växa.
När jag sen nattade henne på kvällen och hon höll på att somna så ryckte hon till och bara "MAMMA, måste upp och berätta för pappa att jag ska få en lillasyster!" och så flög hon upp och sa mycket högtidligt "pappa, måste berätta en sak för dig, jag ska få en lillasyster".
Så nu är alltså även Tobben informerad! väldigt bra ju.

Lillasyster är mycket lugnare i magen nu (trist!) så jag längtar efter att få känna mer och mer buffar, det är verkligen som små lyckoboostar när det händer. Appen säger att hon nu är ca 16 cm lång och väger 120 gram. Själv är jag hungrig typ HELA tiden och äter upp både Smilla och Tobbes rester när vi är ute och äter, hej hej hushållskvarn! 
Så underbart att inte må illa längre och faktiskt vara SUGEN på mat igen *mmm*.


Det var nog allt från rapporteringen från vecka 17. Måste fortfarande stanna upp och ta in allt det här stora emellanåt. tiden går så fort. ibland hugger det till i hjärtat när jag tänker på allt vackert som ligger framför oss, alla minnen vi kommer få skapa tillsammans som en familj, alla semestrar och härliga stunder, få se våra trollungar växa upp tillsammans... hååå-hå!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar