onsdag 23 mars 2016

BABYTECKEN



Igår var jag och lill-sprallisen på bibblan där det hölls en liten kurs i babytecken!
Så himla spännande. tydligen kan bebisar lära sig kommunicera med hjälp av tecken (samma som i teckenspråk) innan dom lär sig tala verbalt. jag gick mest för att det är roligt att ha nåt inplanerat på dagarna och träffa lite andra mammor och bebisar, men jäklar, det var verkligen roligt.
Vi fick lära oss tecknen för äta, sova, bajsa, kissa, katt, hund, lampa, ledsen, glad, vill inte, ja, nej osv osv och sen fick vi öva att bilda meningar. och så fick vi lära oss teckna till några sånger också.
Jag som är helt värdelös på språk, men teckenspråk har alltid fascinerat mig. jag valde till och med till en sån kurs på gymnasiet kom jag på, men den ställdes tyvärr in. tycker det är ett himla vackert språk att se på.
aja, vi får väl se hur det utvecklar sig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar