onsdag 2 december 2015

NYFIKEN BEBIS

Weiiii nu har jag och Smillis varit på vår fösta föräldraträff! Det var så mysigt att träffa andra mammor och bebisar och höra vad folk upplevt. Det verkar vara ett väldigt mysigt och lungt gäng, helt i min smak. Men alltså... jag känner än en gång, jäklar vilken tur vi haft med allt hittills. Nästan så man skäms när man hör om folks skriknätter, amningsproblem, inte kunna duscha, borsta tänderna, partners som inte fattar nånting, att bara sitta isolerad hemma med bebin osv... 
Jag kände bara oj, det var ju sådär jag hade föreställt mig att det skulle vara. Men inget av det har hänt. Än. Eller hon hade ju en dag där när hon skrek och bara ville vara nära och jag kände mig maktlös, men annars, hur nöjd som helst. *stor peppar peppar ta i trä* vet ju att det kan vända exakt på pricken när som helst.

Smillis var minst i gruppen tillsammans med en annan liten kille som var född exakt samma datum! Så himla kul. Resten var runt 5-6 månader.
Den här lilla Plutten är verkligen en nyfiken prick, hon tittade storögt på dom andra barnen, skrattade och pratade så drägglet rann och stog och hoppade i mitt knä konstant. Hon är så social! Känner bara att, eh hallå, är hon verkligen mitt barn?! Haha. 
Vi kommer få fullt upp sen för att underhålla den här lilla tjejen tror jag, får ränna på öppna förskolan varje dag när hon blir äldre. 
Älskade tokfia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar