onsdag 18 februari 2015

MAT OCH KÄRLEK

Ja jag veeet, det är mycket kärleksdravvel på mig just nu (eller alltid?), men jag tänker att skitsamma då, det kan väl behövas för att väga upp allt som ska vara så ballt och tufft och hårt hela tiden?
jag balanserar gärna upp med min mjukis-känsliga-person.
Så. igår var det ju semmeldags-dags! jag jobbade hemifrån köksbordet och satt och funderade på hur gott det vore med en semla, och om det finns glutenfria såna att få tag i. tobben hade jobbat natt och kom hem framåt 8 och avbröt mig i mina semmeltankar med just, EN PÅSE MED INTE MINDRE ÄN TVÅ SEMMLOR! bara till mig! glutenfria! han måste ha läst mina tankar och gått förbi bageriet på vägen hem. världens världens bästa!
och herre min gud vad dom var goda, mycket godare än vanliga. mmmm. slukade båda i ett nafs. 
Och sen idag då när jag kom hem utsvulten från jobbet, vad väntade hemma vid middagsbordet då tror ni? EN LÅDA MED SUSHI som jag var så sugen på!!
Förstår ni nu att han på riktigt är den bästa människan på denna jord?!
Mat och kärlek alltså, vad vore livet utan det?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar