måndag 9 februari 2015

HELGERNAS HELG (MED MYCKET "SÅNT-DÄR-GOTT-SOM-VI-BRUKAR-ÄTA")












Åh, jag vet knappt vart jag ska börja. trodde nästan inte det var sant när jag gick och mötte henne vid pendeln, här var hon nu alltså min lilla skåning, uppe i norr! Började skratta hysteriskt av allt som bubblade upp inombords och det skrattet höll i sig cirka på pricken hela helgen sen. så fint att ses efter så lång tid och att allt är som vanligt.
Vi hade världens mysigaste helg, lugnt och harmoniskt, inga krav och måsten utan bara tog det som det kom. det bästa är ju dessutom att vi har samma dygnsrytm och jag råkar ju bli nästan KÄR i personer som också gillar att somna tidigt på kvällarna *tant javisst*

Så vad gjorde vi då?
En hel del faktiskt! Hade ordentligt fredagsmys med taccos och choklad (dock inte samtidigt) och pratade minnen från en annan tid, sov ut och åt pyamasfrulle i soffan, tog pendeln till söder och flanerade runt i lite olika butiker, bland annat *Chokladfabriken* m-m-mm-m, tog kort på en kyrka och hamnade nästan på bröllop, tog oss upp till toppen av utkiksplatsen och blåste nästan bort, värmde oss på café med soppa och paj, var så peppade på mellofest, hann skåla i varsin cider (/öl) och sluka varsin ben&jerry innan vi slocknade i en hög i soffan (säger inte vilken tid pga. pinsamt tidigt) (men vi hann inte se vilka som gick vidare) och Tobben fick skaka liv i oss och säga att det var dags att släcka ljusen.
Håhåjajja. och så långpromenad i söndagssolen som avslutning på världens bästa kompishelg! 
Saknar na´redan, min Johannipann.
Kom snart tillbaka!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar