söndag 25 september 2011


Rymdäventyr med lillebroren


Pigga och glada på väg in till Tekniska museet och NASA-utställningen.


Det fanns många såna här makapärer på plats.

I austronautlabbet kunde man se om man har vad som krävs för att bli astronaut.
jag kände att jag sumpade den möjligheten redan här - i smidighetstestet.

jag gillade färgen på undersidan av rymdraketen.

Maxen kände sig som hemma.

I den här klaustrofobisaken fick man slungas runt i en massa G-krafter och känna på hur en riktig rymduppskjutning känns.
Jag blev än mer övertygad om att det här med astronaut nog inte är någon framtid för mig.

Maxen däremot fick MVG i alla tester och är i princip klar att skjutas upp.
Men jag föredrar att ha honom kvar på jorden så jag ska nog råka gömma det där beviset för honom.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar